فاطمه   خدا نگهدار 2   خدا نگهدارت  2 (سبک)

همه خواب و علي بيدار       غسل فاطمه رسیده
بريز آب رَوون اسما             به روي تن رشیده
روي پيكر نحيفش/ تا كه دستم و كشيدم
عليّو خدا نبخشه/ تازه من بازوتو ديدم
امون از اين زمونه دلم رو مي سوزونه
گرفتن همه كَسَم رو با غلاف وتازيونه
فاطمه   خدا نگهدار 2   خدا نگهدارت  2
********

 

كار از كار ديگه گذشته    نداره دوا و درمون
علي موندش و يتيماش     رسيده شام غريبون
غربت و خونه نشيني/ دردِ تازه عليّه
اين جنازهء فاطمس/ يا جنازه عليّه
شبونه مخفيونه جنازه از تو خونه
داره مي ره واسه دفن مي شه تشيیع غريبونه
فاطمه   خدا نگهدار 2   خدا نگهدارت  2
********
خدايا چه شبِ تاري     یتیما و بي قراري
مَحرمی نداره حیدر        برا دفن ِیادگاری
برای کمک از تو قبر/ دست ِ پیغمبر اومد
گفت بده امونتم رو / صداي علی در اومد
فاطمه رفت وديگه خون جگر گُلم حسن شد
زينبم برا اسيری به همراهِ بي كفن شد
فاطمه   خدا نگهدار 2   خدا نگهدارت  2
********
مصطفی مقدمهمه خواب و علي بيدار       غسل فاطمه رسیده
بريز آب رَوون اسما             به روي تن رشیده
روي پيكر نحيفش/ تا كه دستم و كشيدم
عليّو خدا نبخشه/ تازه من بازوتو ديدم
امون از اين زمونه دلم رو مي سوزونه
گرفتن همه كَسَم رو با غلاف وتازيونه
فاطمه   خدا نگهدار 2   خدا نگهدارت  2
********
كار از كار ديگه گذشته    نداره دوا و درمون
علي موندش و يتيماش     رسيده شام غريبون
غربت و خونه نشيني/ دردِ تازه عليّه
اين جنازهء فاطمس/ يا جنازه عليّه
شبونه مخفيونه جنازه از تو خونه
داره مي ره واسه دفن مي شه تشيیع غريبونه
فاطمه   خدا نگهدار 2   خدا نگهدارت  2
********
خدايا چه شبِ تاري     یتیما و بي قراري
مَحرمی نداره حیدر        برا دفن ِیادگاری
برای کمک از تو قبر/ دست ِ پیغمبر اومد
گفت بده امونتم رو / صداي علی در اومد
فاطمه رفت وديگه خون جگر گُلم حسن شد
زينبم برا اسيری به همراهِ بي كفن شد
فاطمه   خدا نگهدار 2   خدا نگهدارت  2
********


فاطمه اي همسر من اي به کوچه ياور من

محمد معارفوند-حضرت زهرا سلام الله علیها-نوحه/همراه با سبک

فاطمه اي همسر من اي به کوچه ياور من
دشمنم مي زد تو را در پيش چشمان تر من
گريه مي کردم براي تو
کاش مرا مي زد به جاي تو
يا زهرا


ادامه نوشته

ای مدینه ای مدینه            ای امان از ظلم و کینه


دریافت فایل:

در و دیوار

 

*ای مدینه ای مدینه            ای امان از ظلم و کینه

تا قیامت بگو با دیده ی تر 

                         فاطمه(س) شد شهیده پشت آن در

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...
 

*موسم فتنه‌گری بود             بیت عصمت، آتش و دود

پیش آن یاور غریب زهرا
(س)

                               تازیانه شده نصیب زهرا(س)

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*مضطر و قامت خمیده
      میشود زهرا(س) شهیده

از برای ولایت جانفدا شد 

                            هستی او فدای مرتضی شد

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

****************************

کوچه

*کوچه وادی بالا شد                  صحنه ی کربلا شد
 

مقتل عشق و یک بانوی خسته  

                             سیلی و ناله و دستی شکسته

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...
 

*آه تو محزون و پر درد       مجتبی خون گریه‌ میکرد

با من از کینه ی دشمن نگفتی
  

                                 از جنایات اهریمن نگفتی

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...


*دلبر افسرده من
     یار سیلی خورده من

بهر یاری من خوردی تو سیلی

                              قاتل من شود این روی نیلی

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...
**************************

بستر

*رهنما و هادی عشق      بستری وادی عشق

شمع جمعی و طفلان تو بی تاب

                          لحظه به لحظه گردد پیکرت آب

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*ای که خود سرّالحیاتی    ذکر تو عجّل وفاتی

آمده گرچه این جان تو بر لب

                      رحمی ای مادر خسته به زینب

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*داغدیده کودک توست          خانه دار کوچک توست

بر شفای تو هر دم ناله دارد

                                   غصه ی یاس هجده ساله دارد

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...


********************************

بیت الاحزان و احد
 

*بیت الاحزانت خراب است              سایه‌بانت آفتاب است
 

دشت جانت شده دریای لاله   

                                         میروی تا احد از بهر ناله

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*دل پریشان میروی تو                        با یتیمان میروی تو
 

درد و دل با عمو داری هماره   

                                        میکنی بر غم حیدر اشاره

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*ای عمو دل بی شکیب است      مرتضی خیلی غریب است
 

پیش تو آمدم با روی نیلی   

                                       بی‌حیا زد مرا در کوچه سیلی

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...
**************************

بلال حبشی

*ساکن کوی ولایت                              ای اذان گوی ولایت
 

مأذنه گشته جای نانجیبان  

                                            گو اذان از برای حفظ قران

وامصیبتا
واویلا...
 

*بانگ تکبیرت دل آراست                    التیام درد زهراست(س)

ای بلال ای اذانگوی پیمبر

                                                            زنده گردان دوباره حقّ حیدر

وامصیبتا واویلا...

 

*محشر کبری به پا شد                    پشت در زهرا(س) فدا شد

تو نبودی دل ما را شکستند

                                                 دست حیدر ز ظلم و کینه بستند

وامصیبتا  واویلا...


*****************************

شب شهادت

*میروم با چشم خونبار        یا علی خدانگهدار 

 عازم گلشن قدس وصالم

                         
جان زینب علی، بنما حلالم 

 ای مولای من یا حیدر...

*کار خانه کردم امشب       تا دهم جانی به زینب

با دلی غمزده من دارم آوا     آخرین شب بود از عُمر زهرا(س)

 ای مولای من یا حیدر...

*ای امام عالمینم           گریه ها کن بر حسینم

آن حسینی که با لبهای عطشان 

                            میشود میر و سالار شهیدان

   ای مولای من یا حیدر...

***************************

شهادت
 

*ذکر دل آه و واویلاست        روز عاشورای زهراست(س)

عاقبت یار حیدر شد شهیده

                                     موسم غربت مولا رسیده

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*داغ تو بر دل نشسته     رفته ای پهلو شکسته

از غم غربتت آکنده ام من

                             تا قیامت ز تو شرمنده ام من

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*از غم هجران زهرا(س)    درد بی پایان زهرا(س)

دیده بگشا ببین با آه و زاری

                          اشک سرخ علی گردیده جاری

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...


********************************

شام غریبان

*شد بنی الزّهرا پریشان                آمده شام غریبان 

فاطمه شد فدایی ولایت

                            حجّت بن الحسن سرت سلامت

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*کودکان با دیده تو                 در پی تابوت مادر

ساکت و بی صدا گرم صدایند

                               غصه دار غم خیرالنسایند(س)

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*بسته دیگر راه صبر است        مرتضی کنار قبر است

زین جهت که گلش گردیده پرپر  

                               او خجل گشته از روی پیمبر

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

**********************

نوحه بعد از شهادت
 

*بهترین یارم کجایی          یارو غمخوارم کجایی 

زینبت دل به غربت می سپارد

                           
خانه بی روی تو صفا ندارد   

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*دخترت با ذکر مادر       چادر خاکی کند سر

او که آیینه دار عصمت توست

                   روز و شب روضه خوان غربت توست

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...

*بین چو لاله اشک من را   چه کنم بغض حسن را

چون کبوتر به بام غم نشسته

                      او در این کودکی شده شکسته

یا خیرالنسا(س)  یا زهرا(س)...


 

آخر از عشق علي نيلوفري شد روي من


--------------(مرثيه - واحد)-----

آخر از عشق علي نيلوفري شد روي من

چون علي دين من است وجنت ومينوي من

عصمت اللهم ولي دركوچه ام حرمت شكست

دست نامحرم چوآمد از جفا برروي من

چادري خاكي نصيبم شد زكوچه يادگار

تانبيند رنگ رويم را گل دلجوي من

سينه ام كز عشق حيدر موج ميزد لب به لب

پشت در ميسوخت ،از داغ غم پهلوي من   

درميان غربت وتنهايي ام در پشت در

محسن شش ماهه آمد بهر ياري سوي من

تا صداي ناله ي فضه خذيني راشنيد

سوخت از مظلومي ام آن غنچه ي گلبوي من

چون نديدم ياوري درپشت درب بي كسي

گفتم اي مهدي بيا اي ياور مهروي من

يوسف گمگشته ام  برياري اين مادرت

ميشود آيا بيايي بگذري از كوي من

خون چكان از سينه وبشكسته پهلو تا حرم

رفته ام دنبال حيدر ساقي نيكوي من

چون با دامان علي دستم رساندم از ولا

ميهمان شد يك غلاف آن لحظه بر بازوي من

خواستم تا زيروروسازم جهان رااي خدا

از غم مظلومي آن رهبر حق جوي من

ليك فرمودم علي آرام باش اي فاطمه

تا پريشاني نيفتد درخم گيسوي من

 

ميخوام بيام مدينه بقيعتو ببينم


(شور- بذاربيام دوباره)

ميخوام بيام مدينه بقيعتو ببينم

غريبونه بيام و روي خاكا بشينم

ميخوام بيام سرم رو رو ديوارش بذارم

به شوق اين زيارت هميشه بيقرارم

ميخوام بيام بقيع و تا جون دارم بمونم

به روي پنجره هاش بشينه مرغ جونم

ميخوام بيام مدينه تو كوچه هاش بگردم

روي زمين بيفتم بگم اسير دردم

ميخوام بيام بپرسم كجائه قبر زهرا

براچي بي نشونه قبر عزيز طاها

كجاست درخونه اي كه دشمنا شكستن

كجا چهل تا نامرد دست علي رو بستن

كجاست همون كوچه اي كه نيلي شد گل ياس

امون ازاين مدينه كه قتله گاه زهراست

 

از خانـه مـی‌زد آتــش زبانـه       آمـــده قنفــذ بــا تــازیانه


دریافت فایل:

در و دیوار
 

از خانـه مـی‌زد آتــش زبانـه       آمـــده قنفــذ بــا تــازیانه

  غنچه و گل شد پرپر از کینه         بیت الاحزان شد شهر مدینه

آه و واویلا...

****

خـزانِ ظلــم و هسـتِ زهــرا(س)     غـلاف شمشیر، دستِ زهرا(س)

حال پیغمبر در جنان زار است    فاطمه(س) بین در و دیوار است

آه و واویلا...

****

  ختـم رُسُـل را نور دو دیده     طفلش شهید و خودش شهیده

نالـــۀ او آه ولایــت شـــد       جـان فـدای راه ولایـت شـد

آه و واویلا...

*******************************

کوچه

در پیش چشم حسـن خدایـا       به خاک کوچه افتاده زهرا(س)

شـد گـل یاس طلعتش نیلی      در ره اسـلام خـورده او سیلی

آه و واویلا...

****

حسـن بگویــد بــا دیـدۀ تر       ای قـد خمیـده غـریب مادر

خیز و از جا ای، گل ریحـانه      تا که برگردیم به سوی خانه

آه و واویلا...

****

غم تـو آتـش در دلِ مـن شد      چشـم کبودت قاتل من شد

داغـت ای سـوز آه شبگیــرم       در طفـولیت مـی‌کند پیـرم

آه و واویلا...

****************************

بستر

 

بهـر دفـاع از اسـلام و رهبر        در بیــن بستــر افتــاده مــادر

آمده از غم جان مـن بر لب        شد روان اشک از دیدۀ زینب

آه و واویلا...

****

ای مهر اثـر از شفـق نداری          دیگـر بـه جسمـت رمق نداری

کم‌کم از ظلم خصمِ پیغمبر         یــاسِ عمـر تـو مـی‌شود پرپر

آه و واویلا...

****

دردت همیشـه از من نهفتی      بـا دختـرت از کوچــه نگفتی

شاهـد تـو ای نــور افـلاکی        صــورت نیلـی، چــادر خاکی

آه و واویلا...

****************************

بیت الاحزان و احد

 

شد بیت الاحزان ویران ز کینه           خجـالت از تو کِشَد مدینه

بَهـــرِ آوا و گریـــۀ مـــاتم  تا احُد رفتی تو به قدّ خم

آه و واویلا...

****

می‌شدی عازم بـا سـوزِ سینه            بـا حَسَنینـت تــو از مـدینه

از سحر تا شام ناله می‌کردی دشت دل را پرلاله می‌کردی

آه و واویلا...

****

ببین عموجان دل بی‌شکیب است      فاتح بدر و خیبر غریب است

  بس جنایت بر دیـن و آئین شد       رهبــر عالم خانه‌نشین شــد

آه و واویلا...


********************************

بلال حبشی

یــاور طاهــا بگــو أذانـــی مــؤذّن مــا بگــو أذانــی

 ای اذان گوی شهر پیغمبر          کن به تکبیرت نهی از منکَر

آو و واویلا...

****

دلـم ز صــوتت زیـر و زِبَر شد           زنـده بــرایم یاد پدر شد

ای أذانِ تــو مــونس جــانم            همدمم گشته درد پنهانم

آو و واویلا...

****

ببیـن دلـم در مــاتم نشسته            ببین شدم من پهلو شکسته

تو به تکبیرت بانگ غربت زن            در اذانــت دادِ ولایـت زن

آو و واویلا...

**************************

شب شهادت

شهـر مـدینه وادی غمهاست            شب وصــال امّ ابیهــاست

جاری از دیده اشک مولا بود  آخرین شب از عمر زهرا(س) بود

آو و واویلا...

****

بـوی یتیمـی مـی‌رسد امشـب          زین سوزِ غم بر مشامِ زینب

مصحف اشکش خواندنی باشد           مـادرم دیگـر رفتنـی باشد

آو و واویلا...

****

از چه تو رنگی بر رخ نداری              بهر ولایت جان می‌سپاری

یـاس رخسـار تـو شده نیلی پیش چشم من خورده‌ای سیلی

آو و واویلا...

*****************************

شهادت

دارالمصائب قلب همه شد         مظلـوم عالـم بـی‌فاطمه(س) شد

آه و واویـلا از دلِ مــولا            داغ زهـرا(س) شـد قاتـل مــولا

آو و واویلا...

****

چون باخبر شد از داغ زهرا(س)     گردیده بی‌هوش از غصّه مولا

فاتح خیبر بـر زمین افتـاد         گوئیا آن دم مرتضی جان داد

آو و واویلا...

****

یــار و انــیس و دلبـر زهـرا(س)   آمـد کنـار بستــر زهـرا(س)

گفت و من نور منجلی هستم     دیدگان بگشا من علی هستم

آو و واویلا...

******************************

شام غریبان

از داغ زهرا(س) هر دیده گریان     سوزد، دلم در شام غریبان

کعبــۀ دلهــا آجـرک الله       مهـدی زهـرا(س) آجـرک الله

آو و واویلا...

****

 شدم ز نالـه بـی‌صبر و بی‌تاب   بر جسم زهرا(س)، أسما بزیر آب

بسکه دشمن بر او ستم کرده     بــازوی یــار من ورم کرده

آو و واویلا...

****

سوز جهان از خروش حیدر      تابوت زهرا(س) بر دوش حیدر

 گوید ای یار قـد کمان مـن     می‌روی در خاک ای جوان من

آو و واویلا...

*************************

بعد شهادت

ای مهربانــم زهــرا(س) کجایـی    آرام جانـــم داد از جـــدایی

رزق محبـوب تـو بـلا گشتـه     بـی‌تو کاشانـه بـی‌صفـا گشتـه

آو و واویلا...

****

جـان گُلانـم رسیـده بـر لب      چـادر خـاکی بر سرِ زینب

ای شمیـم تـو عطـر ریحانه       جای تو خالی است بین این خانه

آو و واویلا...

****

بعد از عروجت ای همدم من       چـاه مـدینه شـد مَحـرم من

روضـه می‌خوانم از غم رویت       یاد رخسار و دست و بازویت

آو و واویلا...


*****************************

حضرت عباس علیه السلام

 بــــرادر مــــن ای دلاور               آب‌آور من یابن الحیدر!

جـان بـه قربـانِ ســوزِ آه تو علقمــه گشتـه قتلگـاه تو

یا ابوفاضل...

****

فــدای چشـم از خـون تـرت           دستت جدا شد از پیکرت

پشتم از داغت گشته بشکسته           تیرکین چشم نازِ تو بسته

یا ابوفاضل...

****

دلم کنارت پر احساس است             علقمه پر از عطر یاس است

در کنارت ای تشنه لب سقّا          آمد از جنت مادرم زهرا(س)  

یا ابوفاضل...

****************************

حضرت ام البنین سلام الله علیها

امّ البنینم کنیز زهرا(س)      خدمتگـزار خانۀ مولا

خادمه بهر زینبینم من        ذاکر ذکر یا حسینم من

آه و واویلا...

****

در بیتِ نور و کرامتم من      مادر فضل و شرافتم من

گل پسر بهر حیدر آوردم      بـر گل زهرا(س) نوکر آوردم

آه و واویلا...

****

بر آل عصمت نوردوعین       عبّاس من خادمُ الحسین

تـا ابــد آیـد سوز آه او        علقمـه بـاشد قتلگـاه او

آه و واویلا...

نوحه 28 صفر


از مدینه می آید امشب صدای وا غربتا             

خاتم الانبیا جان می دهد به خدا واویلا

علی جان به سینه ی زهرا شرر شد

"        "    چه خاک یتیمی به سر شد

"       "    ببین فاطمه بی پدر شد

 ( واویلا ۴ ) ۳

می کنم یاد روزی که در مکه سنگش می زدند

با خون پیشانی هر دم از کینه رنگش می زدند

علی جان لباس عزایت به تن کن

"        "   رسول خدا را کفن کن

"       "    نگاه به حسین و حسن کن

( وا............ )

در کنار بستر تو زینب مضطر آ مده

با چشمان گریان و  قلب خسته خواهر آمده

حسن جان چرا رنگ رویت پریده

"       "     چه بر روزگارت رسیده

"     "     کسی چون تو مظلوم ندیده

( حسن جان ۴ )۳

با یاد زهرا مادرم می روی تو از مدینه

پاره جگر شدی آخر از دست ستم و کینه

حسن جان خزان گشته فصل بهارت

"        "     نشسته به خون قلب زارت

"      "     منم خواهر بی قرارت

( حسن ............ )

آب سقا خانه ی تو دوای درد ما همه  نوحه


شهادت امام رضا ( ع )

پاره جگر از جفای ظالم بی حیا شدی

در آخر ماه صفر تو مهمان خدا شدی

رضا جان دو چشم جوادت پر آب است

"     "     دل عالم از غم کباب است

"    "     غم دوریت بی حساب است

( رضا جان ۴ )۳

مشهد مقدس تو بهشتمه امام رضا

عشق و محبت تو سر نوشتمه امام رضا

رضا جان تو شاهی و من هم گدایت

"      "   الهی بمیرم برایت

"     "    دعا کن که گردم فدایت

( رضا........... )

آب سقا خانه ی تو دوای درد ما همه

زائران حرم اقا به حال ذکر و زمزمه

رضا جان فدای قشنگی نامت

"    "     منم یک کبوتر به بامت

"    "    که افتاده ام بین دامت

دانلود متن و سبک نوحه واحد و زمزمه به مناسبت وفات رسول اکرم(ص) و امام حسن(ع) در سایت امام هشت

زمزمه - واحد
آخرِ ماهِ صَفره ، نوحه خونن فرشته ها
هم بر رسول خاتم و هم بر امامِ مجتبی
آه گردیده توام    بر آلِ حیدر
داغ پیمبر        با سبط اکبر
یا مصطفی و یا حسن     نوای آسمونه
به یاد بابا و پسر     فاطمه روضه خونه
وای ... از دل زهرا(س)
******

ادامه نوشته

اشعار اربعین نوحه وداع


...سرت سلامت...

من زینبم داداش ببین

جان برلبم داداش ببین

چون از سفر من اومدم

بی معجرم داداش ببین

سرت کجاس به دامنم بگیرم

بگو کجاس تنت بغل بگیرم

نیست دخترت داداش برات بمیرم

اسمون برام شده رنگِ خونِ لبای تو

قلب من زاره به سرخیِ رنگِ چشای تو

میشنوم هنوز ازینجا صدای اخای تو

داداش حسینم  بین خواهرت جان برلبم

داداش حسینم  بین تازه از ره اومدم

داداش حسینم  بنگر دگر پشت خمم

حسین حسین حسین....داداش حسینم

.......................

بی کس شدم به کی بگم

بدون تو کجا برم

پاشو بگو جواب این

ربابو من چطور بدم

دستاشو هی تکون میده به یاده

گهواره و علی همش بیتابه

برای گریه هاش دلم کبابه

هرچی غم اومد سرم ای داداش فدای سرت

میکشه منو تما شای اون چشمای ترت

یادمه هنوزنوای عطش لحظه ی اخرت

داداش حسینم رفتم ولی تنها شدم

داداش حسینم  بی مونس و آقا شدم

داداش حسینم از تو دگر جدا شدم

حسین حسین حسین.....داداش حسینم

................................

میرم داداش بدون تو

تا به ابد محزون تو

نمیره از یادم داداش

اون صورت پر خون تو

خدا نگهدار ای همه امیدم

بدون تو من عازم مدینم

بمون پیش مشک گل رشیدم

باتو اومدم ولی بدون تو دارم میرم

تا ابد زداغ تو و علی اکبرت سیرم

چی بدم جواب ام بنین مادر پیرم

داداش حسینم خدانگهدار سرت

داداش حسینم اینه سلام خواهرت

داداش حسینم می سپرمت به مادرت

حسین حسین حسین .....داداش حسینم

۱۴۳۴

التماس دعا ایمان غلامی باب الجنه

دریافت سبک واحد اربعین

ایا م   ا ربعینه     حسین  جان    حسین  جان (نوحه)



ایا م   ا ربعینه     حسین  جان    حسین  جان

حرفای زینب اینه  حسین جان حسین جان

برگشتم از اسارت        آمده ام زیارت

خواهر برات بمیره       اومد عزا بگیره

روز یکه از کنارت         رفته بودم اسارت

روز خوشی ندیدم        می دونی چی کشیدم

هر جا که رفته بودم                     زخم زبون شنیدم

بگم برات برادر                          زخم دلم نمک خورد

از دست دشمنانت          خواهر تو کتک خورد

هم تازیانه خوردیم          هم خورده ایم سیلی

مانند روی مادر             رخسار ماست نیلی

مارا به شام بردند         در بزم عام بردند

یزید بی حیا بود            دستش چوب جفا بود

سرت طشت طلا بود          مردن من به جا بود

داداش دلم کبابه               ازغصۀ خرابه

وای از بنی امیه                 که جون داده رقیه

حالا پس از چهل روز         چهل روز جهان سوز

میخوام عزا بگیرم            ماتم سرا بگیرم

میخوام پیشت بمونم        برات روضه بخونم

این نالۀ ربابه                 دلم براش کبابه

اومد دنبال اصغر          گلی که گشته پرپر

===============

دوباره وقت غم و وقت عزاست

اربعین حضرت خون خداست

پیرهنای مشکی رو در نیارید

قافله هنوز تو راه کربلاست

چل روزه قافله سامون نداره

دیگه پای بچه ها جون نداره

چل روزه سر حسین رونیزه ها

غیر موهای پریشون نداره

کاروان گریه و اشک و عزا

اومدن تا همه با شور و نوا

مجلس زوضه بگیرند کنار

قبر خاکی شهید کربلا 

زخمیه پلکای گریه ی همه

بساط روضه خونی فراهمه

چادر فاطمه خیمه ی عزاست

معجر خاکی عمه پرچمه

یادی از مادر سادات می کنند

صبوری رو باز هم اثبات می کنند

کنار مزار یار تشنه لب

اشک و آه و گریه خیرات می کنند 

چشما بارونی اشک و شبنمه

صداها زخمی بغض و ماتمه

پشت خیمه ها رو می گرده یکی

یکی هم رفته کنار علقمه

دلا غرق غصه ای ناتمومه

یکی می گه قبر بابا کدومه

آروم آروم با خودش می گه رباب

دیگه زیر سایه رفتن حرومه 

زیر لب روضه ی لالا می خونند

نوحه با نوای ناله می خونند

نکنه جامونده تو خرابه که

همه دارن از سه ساله می خونند

اربعین وقف عزای زینبه

بیقرار گریه های زینبه

وقت روضه خوندن سر حسین

توی کربلا برای زینبه

داغ لاله می چکه از دل اشک

چیه جز خون جگر حاصل اشک

تاقیامت به یاد روز دهم

می شه خاک کربلا محفل اشک

==============


زمینه ونوحۀ اربعین

برادرببین خواهرت آمده                        

زشام بلا در برت آمده

برای زیارت ، رسیده کنار، برادر حسین

زظلم وستمهای این دشمنان                             

ببین قامت خواهرت را کمان

حسین شهیدم ، چه گویم چه دیدم ، برادر حسین

سرت را عدو کرده از تن جدا                

تنت پایمال سم اسبها

بمیرم برایت، شوم من فدایت ،برادر حسین

خیام وحریم تو غارت شده   

نصیبم پس از تو اسارت شده

سرت بر روی نی ، تو پیش ومن از پی ، برادر حسین

پس از تو به ما ناسزا گفته اند               

سخن های بس ناروا گفته اند

زخصم ستمگر ، به هر کوی ومعبر  ، برادر حسین

ستم دیده ام فوق حد وحساب                           

مرا برده دشمن به بزم شراب

از این قوم کافر  ، چه گویم من آخر ،  برادر حسین

پس از تو مرا ظالمانه زدند                    

به کعب نی وتازیانه زدند

زشلاق دشمن، سیه شد تن من  برادر حسین

مرا برده دشمن چو در شهر شام       

کشانیده مارا در آن بزم عام

چه کرد آن ستمگر ، به آل پیمبر ، برادر حسین

سرت بوده در بین طشت طلا                             

به بزم یزید آن لعین دغا

 تورادیده بودم ، چه غوغا نمودم برادر حسین

خودم دیده بودم یزید لعین    

چگونه زده بر لبت چوب کین

دگر قلب زینب ، زغم شد لبالب ، برادر حسین

خرابه شده مسکن وجای من                            

شده کنج ویرانه مأوای من

امان از ستمها ، که دیدم در آنجا ، برادر حسین

به کنج خرابه کنار سرت                       

نموده فدا جان خود دخترت

از آن ماه منظر ، مپرسی زخواهر ، برادر حسین

======================

اربعین حسینی - زمینه*روز اربعین رسیده


روز اربعین رسیده     زینب با قد خمیده


                         امام حسن (ع) - زمینه*زینب جان دارم می سوزم**رضا تاجیک**